Sunt Sanatoasa

Sunt sanatoasa, hai si tu!

Modul corect de a consuma turmeric pentru a stimula creierul și funcția ficatului – iata reteta

Turmericul este una dintre cele mai frecvent utilizate condimente din bucătăria asiatică și, în ultima vreme, a devenit foarte populară și în SUA. În afară de utilizarea pe scară largă în gătit, turmericul poate fi folosit ca un remediu natural pentru o serie de condiții de sănătate.

Având în vedere popularitatea recentă, probabil că ați auzit despre multitudinea de beneficii pe care le oferă turmericul, dar știați că poate chiar să vă promoveze sănătatea creierului?

Cum funcționează turmericul sănătatii dvs. mintale

După cum știm cu toții că turmericul a devenit popular în medicina alternativă ca rezultat al eficacității sale în tratarea multor probleme și condiții fizice, dar efectele pe care le are asupra sănătății noastre mintale sunt în general necunoscute, cel puțin până acum. Ingredientul activ în turmeric, curcumina, s-a dovedit a avea efecte uimitoare în tratamentul bolii Alzheimer, iar oamenii de știință speră că vor descoperi mai multe beneficii pentru sănătatea mintală a turmericului.

Cauza principală a Alzheimer este acumularea de plăci beta-amiloid care se acumulează în creier și provoacă apariția bolii. Conform cercetărilor recente, curcumina poate scădea de fapt acumularea acestei plăci cu cel puțin 40%, ceea ce ar putea face turmericul una dintre metodele posibile de tratament pentru această boală degenerativă. In plus, pentru a preveni acumularea de placi in creier, curcumina are proprietati antiinflamatorii puternice, ceea ce inseamna ca poate preveni daunele cauzate de inflamatie sau orice alt agent de oxidare pentru aceasta. Unele studii au arătat chiar că turmericul poate avea un efect benefic împotriva depresiei.

Beneficiile turmericului pentru sănătatea ficatului și proprietățile sale preventive împotriva cancerului

În plus față de promovarea sănătății mintale, turmericul are un efect uimitor și asupra ficatului dumneavoastră. Curcumina a fost utilizată cu succes în tratamentul diferitelor tulburări și afecțiuni hepatice de peste un secol, dar, într-un fel, acest subiect a fost larg explorat până acum. Au fost făcute mai multe studii privind proprietățile de protecție ale curcuminei din ficat recent și au demonstrat că acestea sunt în mare parte datorate abilităților antioxidante și efectului antiinflamator.

Conform acestor studii, se consideră că și turmericul contribuie la reducerea leziunilor hepatice cauzate de:

Toxicitate ridicată

Supradozaj cu fier

Ciroză

Consumul excesiv de alcool

Boală de ficat

În plus, cele mai recente cercetări arată că turmericul poate chiar să reducă riscul de cancer la ficat, inclusiv cel mai frecvent tip de carcinom hepatocelular. Se pare că turmericul poate reduce efectele substanțelor cancerigene umane, inclusiv tioacetamida, asupra ficatului, reducând astfel riscul de cancer.

Cel mai bun mod de a adăuga turmeric la dieta ta

Turmericul poate fi incredibil de benefic, dar se dovedește că trupurile noastre nu sunt în măsură să absoarbă ingredientul activ în turmeric, curcumină și, prin urmare, nu putem profita de toate beneficiile sale. Luând doar curcumina va duce la o absorbție de doar 1% din curcumină, care este prea scăzută pentru ca aceasta să aibă un impact semnificativ asupra sănătății dumneavoastră generale. Deci există o modalitate de a ne îmbunătăți absorbția?

Primul lucru pe care trebuie să-l cunoașteți atunci când cumpărați turmeric este că trebuie să fie de înaltă calitate, turmericul organic cu un procent ridicat de curcuminoizi (95%).

Consumați-l întotdeauna împreună cu piperul negru, deoarece mărește biodisponibilitatea curcuminei de 1000 de ori datorită conținutului de piperină neagră.

Dacă urmați sfaturile noastre, aveți garanția că veți beneficia de toate avantajele turmericului. Chiar și o cantitate de ¼ linguriță de turmeric este suficientă, dacă este luată în mod regulat în fiecare zi, pentru a vă proteja de orice fel de condiții și probleme de sănătate.

Apă turmerică

Apa turmerică este o rețetă excelentă care vă poate ajuta să vă măriți aportul de turmeric, dacă veți începe să o consumați în fiecare zi. Pregătirea este uimitor de simplă și ușoară. Iată ce veți avea nevoie:

1-2 cesti de apa

¼ linguriță turmeric

Un vârf de piper negru

Aduceți apa la fiert, adăugați praful de turmeric și lăsați-l să se fierbe timp de 10 minute. Puneți-l deoparte,
adăugați ardeiul negru și lăsați-l să se răcească. Ai un pahar de 12% apă turmerică. Bucurați-vă!

Turmeric + grăsimi sănătoase

Așa cum am menționat deja, turmericul poate fi combinat cu ulei de nucă de cocos sau altă sursă de grăsimi sănătoase și poate crește absorbția și beneficiile pentru sănătate.

O să ai nevoie:

1 lingurita turmeric

1 lingurita ulei de cocos

2 cesti de lapte de nuca de cocos

Putin piper negru

Combinați toate ingredientele într-un vas mic, încălziți-le puțin, asigurați-vă că amestecul nu începe să fiarbă și consumă amestecul în timp ce este încă cald.